Cannot reach repositories
Peter Nabbefeld
2017-03-13 21:39:08 UTC
Hello,

getting connection errors when trying to access update repositories, e.g.:
Fehler: Konnte Datei 'core.db' nicht von mirror.vfn-nrw.de übertragen :
Failed to connect to mirror.vfn-nrw.de port 80: Keine Route zum Zielrechner

(Error: Could not transfer 'core.db' from mirror.vfn-nrw.de : Failed to
connect to mirror.vfn-nrw.de port 80: No route to host)

Kind regards
Peter
David Phillips
Have you tried a different mirror?
David C. Rankin
2017-03-14 03:32:20 UTC
Post by Peter Nabbefeld
Hello,
[...]
See my earlier post and replies:

[arch-general] Update to Linux 4.10.1-1 Broke Bind9 /etc/named.conf never
reached on startup

The latest set of updates (including glibc) broke bind9 dns name resolution.
So your computer cannot find the repositories. The easiest way to get updates
with your current setup is to look at the first entry in your
/etc/pacman.d/mirrorlist. Get the server host.domain.tld and go to a working
computer and type 'ping host.domain.tld' and get the IP address. Then in your
/etc/pacman.d/mirrorlist, replace host.domain.tld with the actual IP address.

Or you could just downgrade glibc to 2.24... or use LTS until the bug is fixed.
David C. Rankin, J.D.,P.E.
L. Rose
2017-03-14 05:35:04 UTC
Post by Peter Nabbefeld
Hello,
Fehler: Konnte Datei 'core.db' nicht von mirror.vfn-nrw.de ÃŒbertragen
[...]
Did you try ping mirror.vfn-nrw.de? Didn't work for me, so maybe this
time it's really the host ^^

ping mirror.vfn-nrw.de
PING apollo.vfn-nrw.de (185.97.5.70) 56(84) bytes of data.
From juno.vfn-nrw.de (185.97.5.19) icmp_seq=1 Destination Host Unreachable
From juno.vfn-nrw.de (185.97.5.19) icmp_seq=2 Destination Host Unreachable
From juno.vfn-nrw.de (185.97.5.19) icmp_seq=3 Destination Host Unreachable
^C
--- apollo.vfn-nrw.de ping statistics ---
4 packets transmitted, 0 received, +3 errors, 100% packet loss, time 3024ms
pipe 3
Ralf Mardorf
2017-03-14 05:57:30 UTC
Post by L. Rose
Did you try ping mirror.vfn-nrw.de? Didn't work for me, so maybe this
time it's really the host ^^
It is:

[***@archlinux ~]$ ping mirror.vfn-nrw.de
PING apollo.vfn-nrw.de (185.97.5.70) 56(84) bytes of data.
From juno.vfn-nrw.de (185.97.5.19) icmp_seq=1 Destination Host Unreachable
From juno.vfn-nrw.de (185.97.5.19) icmp_seq=2 Destination Host Unreachable
From juno.vfn-nrw.de (185.97.5.19) icmp_seq=3 Destination Host Unreachable
From juno.vfn-nrw.de (185.97.5.19) icmp_seq=4 Destination Host Unreachable
From juno.vfn-nrw.de (185.97.5.19) icmp_seq=5 Destination Host Unreachable
From juno.vfn-nrw.de (185.97.5.19) icmp_seq=6 Destination Host Unreachable
^C
--- apollo.vfn-nrw.de ping statistics ---
7 packets transmitted, 0 received, +6 errors, 100% packet loss, time 6061ms
pipe 3

FWIW I'm located in NRW.

Regards,
Ralf
--
A gift for kindergartner Recep Tayyip Erdoğan and all his friends who
are infantile, too.
____ ____ ____ ____ ____ ____ ____
/ __) (____) (____) (____) (____) (____) (__ \
|_| |_|
_ _ _ _ _
| | / | _ __ ___ (_)_ __ | |_ | |
| | | | | '_ \ / _ \| | '_ \| __| | |
|_| | | | |_) | (_) | | | | | |_ |_|
_ |_| | .__/ \___/|_|_| |_|\__| _
| | |_| | |
| | | |
|_| ____ _ _ |_|
_ / ___| ___ __| |_ _(_)_ __ _
| | | | _ / _ \ / _` \ \ /\ / / | '_ \ | |
| | | |_| | (_) | (_| |\ V V /| | | | | | |
|_| \____|\___/ \__,_| \_/\_/ |_|_| |_| |_|
_ _
| |__ ____ ____ ____ ____ ____ __| |
\____) (____) (____) (____) (____) (____) (____/

https://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law
Martin Kühne via arch-general
2017-03-14 08:08:45 UTC
A gift for [REDACTED]
can we get rid of people like that? thanks.

cheers!
mar77i
Ralf Mardorf
2017-03-14 12:03:30 UTC
Post by Martin Kühne via arch-general
A gift for [REDACTED]
can we get rid of people like that? thanks.
:D

Komm wieder runter, dass war eine einzige Signatur. Dein MUA hat sicher
ene Filter funktion.

Hier im Ruhrgebiet haben Türken untereinander Jahrzehnte lang in
Frieden gelebt. Dann hat Erdoğan dazu aufgerufen, dass die Türken sich
gegenseitig denunzieren sollen, so dass es Ende letzten Jahres, Anfang
diesen Jahres in meiner Heimat, dem Ruhrgebiet, zu Überfällen von
Türken auf andere Türken gekommen ist. Das hat sich wieder vollständig
gelegt und nun Stachelt dieser Idiot schon wieder Türken gegen Türken
in meiner Heimat auf. Um genau zu sein, haben viele zwei
Staatsbürgerschaften, sowohl die Türkische, als auch die Deutsche und
einige sind offensichtlich derart infantil, dass sie jeden Mist von
Erdoğan zum Anlass nehmen, gegenseitig aufeinander los zu gehen und
gerade im Moment fällt das leider unter Godwin's law. Es ist einfach
nicht schön, wenn Mitbürger durch andere, infantilen Mitbürgern
ernsthaft gefährdet werden. Darüber hinaus ist das Ruhrgebiet die
direkte Grenze zu den Niederlanden und wenn dann bei mir in Oberhausen
eine Großveranstaltung ist, kommen die Erdoğan-Anhänger natürlich auch
von dort und fangen an demokratische Türken zu terrorisieren. Das ist
schonmal eine Signatur wert, die vielleicht nicht jedem schmeckt.
Ralf Mardorf
2017-03-14 12:09:13 UTC
My apologies, I pushed the reply to Sender button, usually this doesn't
reply to the mailing list :(. It should be an off-list mail. The Arch-
general list settings are a little bit tricky.